Česká kryptoměnová asociace (dále jako „asociace“) tímto vydává tento
STATUT OMBUDSMANA ASOCICE
§1
Ombudsman poskytuje pomoc fyzickým i právnickým osobám při řešení situací vzniklých v souvislosti s poskytováním služeb členů asociace. Prošetřuje oficiálně podané stížnosti a podněty týkající se kvality poskytovaných služeb a neetického chování členů asociace nastalých s účinností ode dne přijetí tohoto statutu ombudsmana.
§2
Ombudsman je jmenován předsednictvem asociace a jeho povinností je zachovávat mlčenlivost. Působnost ombudsmana je pouze v rámci činnosti asociace.
§3
Ombudsman vykonává zejména tyto činnosti:
- Pomáhá žadatelům o pomoc s vyřizováním jejich problémů a stížností
- Pomáhá se získáním a ověřením informací
- Zprostředkovává komunikaci mezi příslušným členem asociace a žadatelem o pomoc jako klientem
- Zjišťuje pravý stav věci a snaží se zjednat nápravu
§4
Kontaktovat ombudsmana je možné e-mailem. Podnět nebo stížnost k oficiálnímu šetření je přijata pouze v písemné formě.
Stížnost musí obsahovat tyto identifikační údaje stěžovatele: jméno a příjmení, korespondenční adresu, případně e-mail a rodné číslo stěžovatele.
Ve stížnosti je nutno popsat, konkrétní skutečnosti a časovou chronologii popisovaných událostí.
§5
K prošetření stížnosti (pokud je to bezpodmínečně nutné a vážnost či rozsah stížnosti to vyžaduje) je nezbytné doložení souhlasu s nahlížením do klientské dokumentace, s pořízením kopie nebo výpisu, vedené o klientovi, a to přímo stěžovatelem
Není-li souhlas ke stížnosti doložen, ombudsman si ho vyžádá. Pokud nebude souhlas i přesto stěžovatelem doložen, může ombudsman šetření stížnosti ukončit. O této skutečnosti informuje stěžovatele.
Ombudsman může požadovat ve stanovené lhůtě doplnění potřebných údajů ke stížnosti. Nejsou-li doplněny, brání to řádnému prošetření stížnosti.
Ombudsman dále nebude prošetřovat podněty a stížnosti, jejichž popis a důvody neodpovídají tomuto statusu.
§6
Na stížnost bude odpovězeno nejpozději do 30 dnů, písemnou formou na emailovou adresu stěžovatele.